Wednesday, September 2, 2009

Ping Pong

Hi,

Baru2 ni aku ade beli 2 keping rubber ping pong, brand Butterfly, jenis Tackiness Drive, depan dan belakang. Pasal aku main cara shakehand. Konon2 macam pro laa kan, siap ade costum racket..huermm. Tapi masalah aku kali nih, nak pilih blade mana yang sesuai dgn rubber pilihan aku ni.

Akhirnya aku berjumpa sifu aku, halim, tanya camana nak pilih blade. So dia suggest pegi laa ke website www.butterfly.com. Carik jenis rubber yg aku beli tuh, pastu tengok speed, spin and density rubber tuh dan match kan dgn blade yang bersesuaian di graf blade matrix yang disertakan.

Untuk mendapatkan graf tuh, kita kena klik :
blade shakehand > blade performance PDF > open atau download.

Contoh :
  • rubber Tackiness Drive , Speed = 8.5
  • matchkan mana2 blade yang berada dalam range 8.5 Speed
  • kita akan dapati beberapa jenis blade yang disarankan seperti Grubba, Micheal Maze, dsb.
  • pilihlah salah satu blade berdasarkan kemampuan anda, pasal ada berharga agak mahal, sedangkan anda hanya bermain peringkat opis je..kekekeke
  • semakin kekanan graf semakin tinggi nilai control dari blade ni.
Kalo anda dah bosan bermain ready-made nye bat ping pong, asyik kantoi je ambil bola screw, spin, loop, chop, dll, bacalah, kot2 ada kegunaannya.



niler rubber yg aku beli ^ .
source : http://www.butterflyonline.com/images/catalog/zoom/TD19B.jpg
hahaha, promote.. promote!

cheers!

4 comments:

  1. wahhh...dh ade blog ye skang nih...hehehe :)
    so adelah keje baru kn...hehehe :)

    ReplyDelete
  2. kua kua kua, aku saje je ikut2 zadi. Die tgh mabuk belajar nak wat blog... aku pun follow. i follow..ahakss

    ReplyDelete